top of page

פיצ'ר 2: בדיקת תקינות קלט

מה יקרה אם השחקנים מקלידים בטעות כתשובה לשאלה ערך שונה מ-1 עד 4?
השחקנים יכולים (בטעות או בכוונה) להקליד כל ערך, למשל 5 או 7 או אפילו "משה".

נתחיל בבדיקה

נקליד ערך שגוי ונבדוק - איך תגיב התוכנית?

איך ניתן לתקן? 

שני התרגילים הבאים יסייעו לנו לממש את זה בקוד.

תרגיל ראשון: נקלוט מספר ונבדוק האם המספר אינו בין 1 ל-4.  נציג הודעת שגיאה במקרה זה.

תרגיל שני: שוב נקלוט מספר, אבל הפעם אם המספר אינו בין 1 ל-4, נציג הודעת שגיאה ונמשיך לקלוט עד אשר יוקלד מספר שנמצא בטווח.

רק שאלה קטנה לפני שאתם רצים לקולאב…

דורון

mentor_1.png

ממשיכים לקלוט מספרים

1. באיזו לולאה נשתמש בשביל להמשיך לקלוט מספרים עד שיקלט מספר בטווח 1-4?

intro6_bookmark6
icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'פיצ'רים' ומצאו את הסימניה הבאה:
סימניית תוכי
icon_colab_white.png

יאללה לעבודה 

bottom of page