top of page

הגענו לשלב השאלות! בשלב זה נציג את השאלות, נקבל את התשובות ונבדוק אותן, ונדאג לניקוד.
בואו נתכנן יחד את האלגוריתם למהלך משחק טריוויה

דורון

mentor_1.png

אלגוריתם למהלך משחק טריוויה

1. עבור כל אחת מהשאלות בקובץ, התוכנה תבצע מספר פעולות.
מה סדר הפעולות שיש לבצע עבור כל שאלה במשחק הטריוויה הממוחשב?

סדרו את הפעולות לפי הסדר:

מצוין, יש לנו תכנון של סדר הפעולות לטיפול בשאלה אחת!

אבל במשחק יש הרבה שאלות

דורון

mentor_1.png

2. איך נדע כמה פעמים יש לבצע את רצף הפעולות עבור כל שאלה? כלומר, איך נדע בקוד כמה שאלות יש בקובץ?

3. איך נתמודד בקוד עם מספר רב של שאלות?

מעולה, יש לנו אלגוריתם למהלך משחק טריוויה! אילו פקודות צריך כדי לתכנת אותו?

דורון

mentor_1.png

תכנות מהלך המשחק

התאמת פקודה לפעולה

גם כאן נצטרך פקודות חדשות. נחפש את הפקודה המתאימה עבור כל פעולה!

דורון

mentor_1.png

1. לכל אחת מהפעולות הבאות יש פקודה המבצעת אותה. מצאו בעמוד העזרה את הפקודה המתאימה.

יש הרבה פעולות בשלב הזה!

גיא

trivia_character_student.png

אז במקום לנסות לתכנת הכל בבת אחת, נתכנת בחלקים. אחר כך נוכל לשלב את החלקים יחד.

דורון

mentor_1.png

חלק תכנותי ראשון: נציג שאלה אחת בלבד, ונממש את רצף הפעולות עבור שאלה זו.


חלק תכנותי שני: נכתוב לולאה שרק מדפיסה את כל השאלות שבקובץ.

קודם כל נתכנת את שני החלקים האלה, אחר כך נוכל לחבר ביניהם!

דורון

mentor_1.png
icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'מהלך המשחק' ומצאו את הסימניה הבאה:
סימניית תרנגול
icon_colab_white.png

יאללה לעבודה 

intro6_bookmark2

עכשיו אנחנו מוכנים להתמודדות עם תכנות מהלך המשחק! חישבו איך לשלב את שני החלקים שכבר פיתחתם בתוך משחק הטריוויה שלכם.

דורון

mentor_1.png

שמתם לב שיש פקודה המציגה לשחקנים הודעה מעוצבת במקרה של תשובה נכונה, ופקודה נוספת למקרה של תשובה שגויה? כדאי להשתמש בהן :)

 
icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'מהלך המשחק' ומצאו את הסימניה הבאה:
סימניית ארנב
icon_colab_white.png

יאללה לעבודה 

intro6_bookmark3
bottom of page