top of page
פיצ'ר 2: בדיקת תקינות קלט
מה יקרה אם השחקנים מקלידים בטעות כתשובה לשאלה ערך שונה מ-1 עד 4?
השחקנים יכולים (בטעות או בכוונה) להקליד כל ערך, למשל 5 או 7 או אפילו "משה".
נתחיל בבדיקה
נקליד ערך שגוי ונבדוק - איך תגיב התוכנית?
איך ניתן לתקן?
שני התרגילים הבאים יסייעו לנו לממש את זה בקוד.
תרגיל ראשון: נקלוט מספר ונבדוק האם המספר אינו בין 1 ל-4. נציג הודעת שגיאה במקרה זה.
תרגיל שני: שוב נקלוט מספר, אבל הפעם אם המספר אינו בין 1 ל-4, נציג הודעת שגיאה ונמשיך לקלוט עד אשר יוקלד מספר שנמצא בטווח.
רק שאלה קטנה לפני שאתם רצים לקולאב…
דורון
ממשיכים לקלוט מספרים
1. באיזו לולאה נשתמש בשביל להמשיך לקלוט מספרים עד שיקלט מספר בטווח 1-4?
intro6_bookmark6
עברו לקולאב לשלב 'פיצ'רים' ומצאו את הסימניה הבאה:
יאללה לעבודה
bottom of page